Κίνηση και ταχύτητα

Στόχοι, Θεματικές ενότητες, Ενδεικτικές δραστηριότητες Να περιγράφουν την κίνηση ως τη µεταβολή της θέσης σε σχέση µε ένα αντικείμενο που θεωρείται ως σημείο αναφοράς. Να προσεγγίζουν ποιοτικά την έννοια της ταχύτητας Να συσχετίζουν την ταχύτητα µε το µήκος της διαδρομής που διανύει ένα σώμα και τον αντίστοιχο χρόνο. Να περιγράφουν χρησιμοποιώντας τον όρο «το σώμα επιταχύνεται» καταστάσεις όπου ένα σώμα σταµατά ή ξεκινά ή µεταβάλλεται η κατεύθυνση πάνω στην οποία κινείται. Να αναγνωρίζουν σε καταστάσεις της καθημερινής τους εµπειρίας αν ένα σώμα επιταχύνεται ή όχι (αντικείμενα που σταµατούν ή ξεκινούν). Κίνηση Τι είναι κίνηση Ταχύτητα  και µεταβολές της (ώρες [...]

Δυνάμεις

Στόχοι, Θεματικές ενότητες, Ενδεικτικές δραστηριότητες Να περιγράφουν καταστάσεις στις οποίες έχουμε µεταβολή της κινητικής κατάστασης ή παραμόρφωση των σωμάτων, χρησιμοποιώντας την έκφραση: ασκείται δύναμη. Να αναγνωρίζουν την άσκηση δύναμης σε καταστάσεις της καθημερινής τους εµπειρίας. Να αναγνωρίζουν καταστάσεις της καθημερινής τους εµπειρίας που σχετίζονται µε την επίδραση διαφορετικών τύπων δυνάμεων. Να αναγνωρίζουν ότι το βάρος είναι η δύναμη που ασκεί η Γη στα σώματα. Να αναγνωρίζουν ότι µεταξύ όλων των ουράνιων σωμάτων ασκούνται βαρυτικές δυνάμεις. Να περιγράφουν τους παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η βαρυτική δύναμη (µάζα, απόσταση). Δυνάμεις Τι είναι δύναμη Είδη δυνάμεων Βάρος- Βαρύτητα Ασκούν δυνάµεις από [...]

Δύναμη και Πίεση

Στόχοι, Θεματικές ενότητες, Ενδεικτικές δραστηριότητες Να διακρίνουν µέσα από δραστηριότητες τη διαφορά πίεσης και δύναμης. Να συνδέουν ποιοτικά τη σχέση δύναμης, επιφάνειας και πίεσης. Να ξεχωρίζουν τη δύναμη από τη πίεση σε καταστάσεις της καθημερινής ζωής. Δύναμη και πίεση Τι είναι πίεση Εκτελούν πειράματα για την άσκηση πίεσης σε διάφορα υλικά. Καταγράφουν τις παρατηρήσεις τους και διαπιστώνουν την εξάρτηση της πίεσης από την επιφάνεια και από την ασκούµενη δύναμη. Αναφέρουν παραδείγματα στα οποία φαίνεται η διαφορά δύναμης και πίεσης. Να αναγνωρίζουν ότι τα υγρά και τα αέρια ασκούν πίεση σε κάθε επιφάνεια µε την οποία έρχονται σε επαφή. Να [...]

Κυκλοφορικό σύστημα

Στόχοι, Θεματικές ενότητες, Ενδεικτικές δραστηριότητες Να προσδιορίζουν τη θέση της καρδιάς και να την περιγράφουν. Να κατανοούν το ρόλο της καρδιάς στο πλαίσιο του κυκλοφορικού συστήματος. Να διακρίνουν τα αγγεία σε φλέβες και αρτηρίες και να κατανοούν το ρόλο της στην κυκλοφορία του αίματος. Να αναφέρουν της λειτουργίες του κυκλοφορικού συστήματος και να τις συσχετίζουν µε τα όργανα που το αποτελούν. Να αιτιολογούν την αναγκαιότητα της άσκησης και της σωστής διατροφής στην καλή λειτουργία της καρδιάς και των αγγείων. Να διακρίνουν της συνήθειες του ατόµου που συµβάλλουν στην καλή λειτουργία της καρδιάς. Ανθρώπινος οργανισμός              – Κυκλοφορικό σύστημα Η καρδιά [...]

Πληροφορίες: Αρβανιτίδης Θεόδωρος

Θεοχάρη Κούγκα 12, Αλεξάνδρεια Ημαθίας

Web: https://atheo.gr/

Πρόσφατα άρθρα

Go to Top