Θερμότητα – Θερμοκρασία

Στόχοι, Θεματικές ενότητες, Ενδεικτικές δραστηριότητες Να περιγράφουν τις µεταβολές των καταστάσεων της ύλης χρησιμοποιώντας τον όρο: µεταφέρεται ενέργεια (θερµότητα), και να τις συνδέουν µε τη µεταβολή στον τρόπο κίνησης των µορίων και όχι στη σύστασή τους. Να περιγράφουν µε απλά λόγια παραδείγματα από την καθημερινή τους ζωή και να τα συνδέουν µε τις µεταβολές των καταστάσεων της ύλης. Να περιγράφουν µε απλά λόγια τα χαρακτηριστικά των αλλαγών της κατάστασης (µεταφορά θερμότητας, σταθερότητα στη θερμοκρασία). Να συνδέουν τη µεταβολή στο µήκος ή στον όγκο ενός σώματος µε τη µεταβολή της θερμοκρασίας. Να περιγράφουν, χρησιμοποιώντας την έννοια του µορίου, τη θερμική διαστολή [...]

Ηλεκτρισμός

Στόχοι, Θεματικές ενότητες, Ενδεικτικές δραστηριότητες Να συνδέουν την ηλεκτρική δύναμη µε το ηλεκτρικό φορτίο. Να διαπιστώνουν µέσα από απλές δραστηριότητες ότι µεταξύ οµόσηµα φορτισμένων σωμάτων ασκούνται απωστικές δυνάμεις, ενώ µεταξύ ετερόσημα φορτισμένων σωμάτων ελκτικές. Να διακρίνουν τα ηλεκτρικά φορτία σε δύο είδη (θετικό, αρνητικό). Να διακρίνουν τους τρόπους ηλέκτρισης και να τους περιγράφουν χρησιμοποιώντας τους όρους: φορτίζεται, ηλεκτρικό φορτίο, θετικό, αρνητικό. Ηλεκτρισμός Στατικός ηλεκτρισμός Ηλεκτρική      δύναμη και ηλεκτρικό φορτίο Τρόποι ηλέκτρισης Με χρήση διαφόρων αντικειμένων (ράβδος εβονίτη, ράβδος γυάλινη, πλαστικό στυλό κ.ά.) εκτελούν πειράματα ηλέκτρισης µε όλους τους δυνατούς τρόπους, καταγράφουν τις παρατηρήσεις, εξάγουν συµπεράσµατα. Εκτελούν απλές δραστηριότητες άσκησης [...]

Φως

Στόχοι, Θεματικές ενότητες, Ενδεικτικές δραστηριότητες Να ορίζουν το φως ως µορφή ενέργειας που προκαλεί το αίσθημα της όρασης. Να διαπιστώσουν ότι το φως διαδίδεται ευθύγραμμα. Να παρατηρούν ότι το φως δε διαπερνά κάποια αντικείμενα µε αποτέλεσμα να δηµιουργείται σκιά. Να παρατηρούν τις φάσεις της σελήνης και να αναγνωρίζουν ότι είναι αποτέλεσμα του σχηματισμού της σκιάς. Το φως Φως και ενέργεια Φως και σκιά Εκτελούν δραστηριότητες, καταγράφουν τις παρατηρήσεις τους και διαπιστώνουν ότι το φως διαδίδεται ευθύγραμμα. Εκτελούν απλές δραστηριότητες προκειμένου να ερμηνεύσουν τη δηµιουργία σκιάς. Παρουσιάζουν µε διάφορους τρόπους (εικόνες, ζωγραφική, λογοτεχνικά κείμενα κ.ά.) τις φάσεις της σελήνης (Γλώσσα, [...]

Ήχος – Ακοή – Αυτί

Στόχοι, Θεματικές ενότητες, Ενδεικτικές δραστηριότητες Να διαπιστώσουν ότι ο ήχος παράγεται από τις παλμικές κινήσεις των σωμάτων. Να παρατηρούν, να διαπιστώνουν και να περιγράφουν το διαφορετικό τρόπο µε τον οποίο συµπεριφέρονται διάφορα υλικά στον ήχο (κάποια τον ανακλούν, κάποια τον απορροφούν, κάποια του επιτρέπουν να διαδοθεί). Να αναγνωρίζουν µέσα από δραστηριότητες ότι η µορφή του παραγόμενου ήχου επηρεάζεται από το υλικό και το σχήμα ενός σώματος (µια συµπαγής σφαίρα, όταν κτυπηθεί, παράγει διαφορετικό ήχο από µια κούφια ή από µια σφαίρα άλλου υλικού). Να ορίζουν τον ήχο ως µορφή ενέργειας που προκαλεί το αίσθημα της ακοής. Να περιγράφουν τις [...]

Μετατροπή, αποθήκευση ενέργειας, τροφικές σχέσεις

Στόχοι, Θεματικές ενότητες, Ενδεικτικές δραστηριότητεςΝα διερευνήσουν/γνωρίσουν τρόπους µε τους οποίους είναι δυνατόν να αποθηκευτεί ενέργεια για µετέπειτα χρήση (η µηχανική ενέργεια αποθηκεύεται σε ένα συµπιεσµένο ελατήριο, η χημική ενέργεια στη µπαταρία).Να περιγράφουν τη διαδικασία αποθήκευσης και µεταφοράς ενέργειας σε µια συγκεκριμένη συσκευή ή σύστημα (π.χ. η χημική ενέργεια του πετρελαίου µετασχηµατίζεται µε την καύση σε κινητική και σε θερμική που εκλύεται στο περιβάλλον ως θερμότητα.Να αναφέρουν συσκευές που µετασχηµατίζουν µια µορφή ενέργειας σε κάποια άλλη (το ηλεκτρικό κουδούνι από ηλεκτρική σε ηχητική).Να αναγνωρίζουν τη µορφή της εισερχόμενης ενέργειας και της εξερχόμενης σε συσκευές της καθημερινής τους εµπειρίας. (Πιστολάκι για τα [...]

Πεπτικό σύστημα

Στόχοι, Θεματικές ενότητες, Ενδεικτικές δραστηριότητες Να αναφέρουν τις βασικές λειτουργίες του πεπτικού συστήματος και να τις συσχετίζουν µε τα όργανα που το αποτελούν. Να διακρίνουν τους διαφορετικούς τύπους δοντιών (κοπτήρες, κυνόδοντες, προγόμφιους και γομφίους) και να αναγνωρίζουν το ρόλο τους στη µάσηση. Να περιγράφουν τη δομή ενός δοντιού. Να αναφέρουν συνήθειες της καθημερινής ζωής που συµβάλλουν στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Να αιτιολογούν τη θετική ή αρνητική επίδραση πρακτικών της καθημερινής ζωής στη διατήρηση της υγείας των δοντιών και των ούλων. Ανθρώπινος οργανισμός - Πεπτικό σύστηµα. Όργανα του πεπτικού συστήματος  - λειτουργία Παράγοντες  που επηρεάζουν  τη λειτουργία  του [...]

Πληροφορίες: Αρβανιτίδης Θεόδωρος

Θεοχάρη Κούγκα 12, Αλεξάνδρεια Ημαθίας

Web: https://atheo.gr/

Πρόσφατα άρθρα

Go to Top