Στόχοι, Θεματικές ενότητες, Ενδεικτικές δραστηριότητες

Να αναφέρουν τις λειτουργίες του αίματος.

Να συσχετίζουν τις λειτουργίες του αναπνευστικού, του κυκλοφορικού και του πεπτικού συστήματος.

Να κατανοούν την επίδραση (θετική ή αρνητική) διαφόρων παραγόντων στη λειτουργία του αίματος.

Να εντοπίζουν σημεία κατάλληλα για τη µέτρηση του σφυγμού.

Να συσχετίζουν την καλή λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος µε συνήθειες του ατόµου στην καθημερινή ζωή (κάπνισμα, αλκοόλ, διατροφή, ρύπανση).

Να αναγνωρίζουν την αιμοδοσία ως µια ιατρικά ακίνδυνη και κοινωνικά χρήσιμη πρακτική.

Κυκλοφορικό σύστημα του ανθρώπου – αίμα

 

Αίμα – λειτουργίες

 

 Παράγοντες που επηρεάζουν τις λειτουργίες του αίματος

Μέτρηση σφυγμού Αιμοδοσία

(ώρες 4)

Παρατηρούν έτοιμα παρασκεύασμα αίματος στο µικροσκόπιο, ζωγραφίζουν αυτά που παρατηρούν και συζητούν το ρόλο του καθενός.

Μετρούν το σφυγμό τους σε ηρεμία, µετά από τρέξιμο, ένα τέταρτο µετά το τρέξιμο. Καταγράφουν τις µετρήσεις τους και δίνουν ερμηνείες.

Συζητούν µε ειδικούς (καρδιολόγο, διατροφολόγο) για την καρδιά και τους κινδύνους που διατρέχει η λειτουργία της από την κακή διατροφή.

Φτιάχνουν ένα κόμικ µε στόχο να προβάλλουν στάσεις και συµπεριφορές θετικές για την υγεία της καρδιάς.

Παρακολουθούν βίντεο σχετικό µε την αιμοδοσία και συζητούν σχετικά.