Στόχοι, Θεματικές ενότητες, Ενδεικτικές δραστηριότητες

Να συσχετίζουν τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης µε τις ενεργειακές ανάγκες των φυτών και να αναγνωρίζουν το ρόλο του ήλιου στη διαδικασία αυτή.Να αναγνωρίζουν το ρόλο της χλωροφύλλης στη διαδικασία της φωτοσύνθεσης.

Να αναφέρουν ποιες ουσίες χρησιμοποιούνται και ποιες ουσίες παράγονται κατά τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης.

Να προσδιορίζουν την προέλευση του διοξειδίου του άνθρακα και του νερού που χρησιμοποιούνται κατά τη φωτοσύνθεση και να αναγνωρίζουν τη σημασία του οξυγόνου και των σακχάρων που παράγονται από τη διαδικασία αυτή.

Να περιγράφουν συνοπτικά τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης.

Να αναγνωρίζουν το ρόλο της διαπνοής στην κυκλοφορία του νερού και των συστατικών που είναι διαλυμένα σ΄ αυτό, για τα φυτά.

Η ενέργεια στα φυτά

 

Φωτοσύνθεση – Ρόλος της ηλιακής ακτινοβολίας

 

Διαπνοή

 

(ώρες 4)

Παρατηρούν στο µικροσκόπιο τους χλωροπλάστες και τα στόματα των φύλλων. Καταγράφουν ή ζωγραφίζουν αυτά που παρατηρούν.

Συζητούν σχετικά µε το ρόλο της φωτοσύνθεσης για τη ζωή στον πλανήτη Γη.

Μέσα από παιχνίδι ρόλων ή τη «γραφή» θεατρικού έργου παριστάνουν τα γεγονότα που συµβαίνουν κατά τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης.(Αισθητική αγωγή, Γλώσσα).

Εκχυλίζουν χρωστικές από πράσινα και κόκκινα φύλλα (βρασμός – βενζίνη – οινόπνευμα). Σε φύλλο εργασίας καταγράφουν τις παρατηρήσεις και τα συµπεράσµατά τους.

Εκτελούν απλά πειράματα µε φυτά, διαπιστώνουν την πραγματοποίηση των διαδικασιών της διαπνοής σε ένα φυτό.