Στόχοι, Θεματικές ενότητες, Ενδεικτικές δραστηριότητες

Οι µαθητές επιδιώκεται:

Να διακρίνουν αν ένα υγρό είναι οξύ ή βάση µε τη χρήση ενός δείκτη βάση µε τη χρήση ενός δείκτη.

Να αναφέρουν ορισμένες ιδιότητες των οξέων και των βάσεων.

Να κατονομάζουν ορισμένα οξέα, βάσεις και άλατα της καθημερινής ζωής και γνωστά οξείδια.

Να αναφέρουν τους κινδύνους από την απρόσεκτη χρήση οξέων και βάσεων και να λαµβάνουν µέτρα αυτοπροστασίας.

Οξέα – Βάσεις –

Οξείδια – Άλατα

Οι ιδιότητες των διαλυμάτων οξέων και βάσεων

 

Οξέα, βάσεις, οξείδια και άλατα της καθημερινής ζωής.

 

Ασφαλής χρήση των οξέων και των βάσεων 

 

(ώρες 4)

Πειράματα επίδειξης:

Παρακολουθούν την αλλαγή του χρώματος διαλυμάτων βάμματος του ηλιοτροπίου και δεικτών της καθημερινής τους ζωής (π.χ.

κόκκινο λάχανο, τσάι) µε προσθήκη σταγόνων οξέος ή βάσεως.

Παρακολουθούν την αλλαγή του χρώματος διαλύματος βάμματος του ηλιοτροπίου κατά την προσθήκη σε αυτό διαφόρων ουσιών καθημερινής χρήσης και κατατάσσουν τις ουσίες αυτές σε οξέα ή βάσεις.

Παρακολουθούν την επίδραση οξέων σε µάρµαρο και σίδηρο.

Παρακολουθούν την εξουδετέρωση υδροχλωρικού οξέος από διάλυμα καυστικού νατρίου και την παραλαβή του άλατος που παράγεται.

Συλλέγουν πληροφορίες από τη βιβλιογραφία ή το διαδίκτυο για την όξινη βροχή και τις αρνητικές επιδράσεις της στο οικοσύστημα: διάβρωση, καταστροφή, ρύπανση της ατμόσφαιρας (Ιστορία, Γλώσσα, Πληροφορική)