Στόχοι, Θεματικές ενότητες, Ενδεικτικές δραστηριότητες

Να γνωρίζουν ότι η ατμόσφαιρα είναι µίγµα αερίων και να αναφέρουν ορισμένα συστατικά της.

Να αναγνωρίζουν ότι το οξυγόνο είναι απαραίτητο για την καύση.

Να περιγράφουν τη σύνθεση του διοξειδίου του άνθρακα.

Να αναγνωρίζουν ότι πολλές ουσίες αντιδρούν µεταξύ τους και σχηματίζουν νέες ουσίες και να ονομάζουν τις µετατροπές αυτές χημικά φαινόμενα.

Να περιγράφουν µεταβολές από την καθημερινή τους ζωή και να τις συνδέουν µε τα χημικά φαινόμενα (σάπισμα τροφών, ξίνισμα γάλακτος, παρασκευή γιαουρτιού κλπ.).

Αλληλεπιδράσεις ουσιών – Χημικά φαινόμενα

Το οξυγόνο, οι υδρατμοί και το διοξείδιο του άνθρακα περιέχονται στην ατμόσφαιρα

Φτιάχνοντας διοξείδιο του άνθρακα από οξυγόνο και άνθρακα

Φτιάχνοντας θειούχο σίδηρο από θείο και σίδηρο

(ώρες 2)

Πειράματα επίδειξης.

Παρακολουθούν πειράματα:

  1. Ανίχνευσης α) του οξυγόνου του αέρα µε καύση κεριού σε αντεστραμμένο ποτήρι, β) του διοξειδίου του άνθρακα µε χρήση ασβεστόνερου.
  2. Καύσης του άνθρακα και ανίχνευσης του παραγόμενου διοξειδίου του άνθρακα.
  3. Παρασκευής χημικής ένωσης (π.χ. θειούχου σιδήρου) και διαπίστωση των µεταβολών στις ιδιότητες αντιδρώντων –προϊόντων.

Συλλέγουν εικόνες από την καθημερινή τους ζωή και διακρίνουν αυτές που παριστάνουν καταστάσεις που συνδέονται µε χημικά φαινόμενα.

Συλλέγουν πληροφορίες για την καύση των τροφών στον ανθρώπινο οργανισμό. Συγκρίνουν διάφορες τροφές ως προς τη θερμιδική τους αξία και κατασκευάζουν σχετικούς πίνακες (Γλώσσα, Μαθηματικά).